Σε πρώτη φάση, το εκπεμπόμενο σήμα θα είναι μάλλον ασθενές, καθώς μέχρι σήμερα έχουν εκτοξευτεί μόνο οι πρώτοι 18 από τους συνολικά 30 δορυφόρους που θα περιλαμβάνει στην τελική του μορφή ο αστερισμός του Galileo το 2020.
Τελικά όμως το σύστημα θα προσφέρει ακρίβεια ενός μόλις μέτρου στην Ανοιχτή Υπηρεσία που διατίθεται δωρεάν στο κοινό, ενώ για τους χρήστες της συνδρομητικής υπηρεσίας η ακρίβεια του στίγματος αυξάνεται στα μερικά εκατοστά. Συγκριτικά, η ακρίβεια του GPS και του Glonass είναι αρκετά μέτρα στην καλύτερη περίπτωση.
Το Galileo θα είναι συμβατό με τα δύο αυτά συστήματα, θα είναι όμως και εντελώς αυτόνομο.
«Το GPS επιτρέπει σε ένα τρένο να γνωρίζει σε ποια περιοχή βρίσκεται. Το Galileo θα του επιτρέπει να αναγνωρίζει σε ποια γραμμή κινείται» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ζαν-Ιβ Λεγκάλ, πρόεδρος της γαλλικής διαστημικής υπηρεσίας CNES. Η Γαλλία είναι μια από τις 22 χώρες-μέλη της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA, η οποία υλοποιεί το έργο για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η εκπρόσωπος της Επιτροπής Μίρνα Τάλκο επισήμανε ότι οι κατασκευαστές κινητών ήδη χρησιμοποιούν τσιπ συμβατά με το Galileo, ενώ ορισμένες συσκευές χρειάζονται μόνο ενημέρωση του λογισμικού για να μπορούν να χρησιμοποιούν την ευρωπαϊκή υπηρεσία σε συνδυασμό με το GPS.
Μέχρι το 2020, λέει η Κομισιόν, η αγορά υπηρεσιών δορυφορικής πλοήγησης σε παγκόσμιο επίπεδο θα φτάνει τα 244 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας του, το Galileo θα προσθέσει γύρω στα 90 δισ. ευρώ στην οικονομία της ΕΕ.